Publizitatearen eragina
Beti erabili da komunikatzeko.
Erromatarren arotik gaur arte gobernu guztiek publizitatearen bidez, behar edo
nahi dutena, saldu dute. Baina, bizi gaitezke iragarkirik gabe?Zergatik dira
hain garrantzitsuak? Zer dago horien atzean?
Gizartea
aztertzen badugu argi dago publizitatea gure inguruan bizi dela eta edozein
lekutan mezu publizitario bat aurki dezakegula.
Zertarako
egiten dira iragarkiak? Egiaz baliogarriak dira? Hainbeste alditan erabiltzen
badira, horrek esan nahi du baliogarriak direla eta haiei esker lortzen dela
iragarleak trasmititu nahi duena igortzea. Batzuetan, leloak oso onak direnean
iragarkiak oso ospetsu bihurtzen dira eta ahotik ahora joaten dira. Atzera begiratzen
badugu gure burura etotzen dira garai batean oso garrantzitsuak zirenak. Adibidez, "Yo contigo
hasta el fin del mundo". Lelo horrekin milaka auto saltzen ziren 80ko
hamarkadan.
Edo, honela zioen esaldi hura:
"En las distancias cortas es donde un hombre se la juega" eta,
nork ez du gogoratzen beti gure etxeetara sartzen zena eguberrien
aurretik, "Vuelve a casa por Navidad".
Beraz, adibide horiekin batera, ikusi dugu
publizitatea oso garrantzitsua dela eta baita oso eraginkorra ere.
Bestalde,
kontuan hartu behar dugu gehienetan publizitatea zuzenean ikusten dugula,
bai telebistan, bai irratian, bai Interneten. Baina, ongi dakigunez, badaude
iragarki gisa batzuk ikusezinak direnak. Eta, ez ikusi arren, helburua bete-betean lortzen dute, hau da, bezeroari ailegatzen zaizkio. Publizitate Subliminalari buruz ari gara. Lehenetariko bat eta, aldi berean,
argienetariko bat, (ez esateko argiena), izan zen 1986ko futbol
mundialean gertatu zena. Aldi hartan, mundiala Mexikon jokatzen
ari zen, ekainean zehatz mehatz, eta hil haren 22an hauteskunde orokorrak egin ziren presidentea aukeratzeko.
Lau
egun lehenago, ekainaren 18an, Espainia eta Danimarka selekzionen artean jokatu
zen partidan, Espainiako Telebistako teknikoek iragarki subliminala jarri omen
zuten, Butragueñok, aurrelari espainiarra, gola sartu eta gero. Badirudi oso lelo argia
izan zela. Telebista publikoak botoa eskatu zuen alderdi sozialistaren alde.
Une
hartan, telebista ikusten ari zirenak ez ziren konturatu, baina denboraren
poderioz, teknologiek frogatu zuten egia izan zela eta iragarkia agertu egin zela.
Ez
dakit kasualite hutsa izan zen ala ez, baina hauteskundeen emaitzak erabat mesedegarriak
ziren Gonzalez presidentearentzat, zeren gehiengo osoa lortu zuen.
Bukatzeko,
azken finean, publizitatearen eraginez, nahi duten bezala “engainatzen gaituzte”.
Nire ustez, garrantzitsuena ez da bakarrik non gastazen dugun dirua.
ResponderEliminarAskotan, ideia politikoak, sozialak, moralak eta erlijiozkoak zabaltzeko publizitatea erabiltzen dute eta propaganda hutsa bihurtzen da.
Hau, bai dela kezkagarria!!
KoLdO